Povesti de viata

Miercuri am fost la biblioteca…dar nu la una obisnuita, cea de care stie fiecare dintre noi, cand mergem si ne alegem o carte din multitudinea de carti existente acolo, pentru a o citi….am fost la „biblioteca vie”.
„Biblioteca vie” este un proiect al Consiliului Local al Tinerilor si Primariei Medias…iar „cartile” acestei biblioteci sunt chiar oamenii…..oamenii pot imprumuta o carte pentru o perioada limitata de timp, mai exact 40 de minute.
Trebuie precizate doua aspecte foarte importante: CARTILE sunt FIINTE UMANE si intra intr-un dialog personal cu cititorul. „Cartile” acestei biblioteci sunt oameni care au diverse „meserii” cum ar fi: politisti, pompieri, psihologi, profesori, voluntari, dansatori profesionisti, preoti sau jurnalisti.
     Si daca tot m-am dus am ales sa imprumut doua „carti vii”, fiindca voiam sa aflu mai multe detalii despre ceea ce inseamna a fi jurnalist sau voluntar.
Pentru inceput am ales o „carte”  despre jurnalism, astfel am avut ocazia de a-l intreba pe Vasile Antipa tot ceea ce nu stiam si voiam sa aflu. In cele 40 de minute, am aflat taine nedeslusite pana atunci despre ce inseamna sa fii un bun jurnalist,  ce presupune munca de teren, precum si implicarea fizica si emotionala in aceasta meserie. Vasile mi-a marturisit ca, pentru el, jurnalismul e parte din viata lui si au fost momente cand a pus jurnalismul mai presus de orice.Mai mult decat atat, ceea ce m-a impresionat cel mai mult a fost modul in care Vasile imi vorbea despre toate astea, fiindca face totul cu multa pasiune si interes fata de meseria lui.Dar timpul a trecut foarte repede…si era timpul sa inchei discutia cu Vasile.
 Dupa aceea , am trecut repede la cea de-a doua carte vie, care urma sa-mi desluseasca anumite taine ale unui voluntar.Pentru mine, a fi voluntar inseamna a actiona de bunavoie, din proprie initiava, a te implica in diverse activitati fara sa astepti ceva in schimb.
Dar Cristina mi-a schimbat aceasta imagine pe care o aveam formata in minte. In viziunea ei lucrurile sunt total diferite. Pe blogul personal a scris un articol in care spunea asa:

„Se spune despre voluntari ca ..de fapt nu sunt niste profesionisti propiu-zisi:), ca rezultatele muncii lor nu sunt mereu clare si transparente si cel mai grav, sunt banuiti de catre unii (mai putin voluntari), ca rispipesc fonduri banesti sau ca in spatele activitatii de voluntariat stau de fapt interese meschine de publicitate personala si nevoi mediocre de recunoastere….”

     Cristina a fost timp de doi ani la rand coordonator local al proiectului „Let’s do it, Romania”,  proiect  in cadrul caruia s-a implicat in totalitate si nu doar atat, a reusit sa-l duca la bun sfarsit. A fost un proiect dificil, care a necesitat multa munca, implicare, daruire …dar toate astea au fost rasplatite cu o mare satisfactie a lucrului dus la bun sfarsit precum si cu bucuria legarii prieteniilor legate cu astfel de ocazii.
Dupa ce a terminat de povestit despre tot ceea ce a fost legat de LDIR, Cristina a   inceput sa imi vorbeasca despre implicarea ei in ajutorarea micutului Albert Remus Marcu,  baietelul de 2 luni despre care v-am mai povestit, a carui poveste o puteti gasi aici…In timp ce imi vorbea despre puiutul Albert, am simtit o usoara neliniste in vocea Cristinei, dar pana la urma am zarit o stralucirea in privirea ei, fiindca povestea lui Albert va avea un final fericit.
Acum, in incheiere, vreau sa spun ca „citirea” celor doua carti m-a ajutat sa descopar lucruri nestiute atat despre jurnalism cat si despre voluntariat….dar m-a ajutat si sa ma descopar pe mine.Mi-a facut mare placere sa citesc doua povesti de viata frumoase…povesti pe care le voi pastra ca amintiri in suflet si pe care mi le voi aminti mereu, cu drag.
 

leave a comment

